Balassi Gimnázium Erasmus+

IT@SCHOOL

Első feladataink

2016. február 14. 20:06 - balassi.erasmus

Szeptember

A sikeres pályázat után a kollégákat kellett megnyerni a projekthez. Kezdetben mindenki lelkes, aztán ahogy gyűlnek a feladatok, úgy csökken a lelkesedés. Így természetesen részletes és teljes körű tájékoztatás következett. Az egész tantestületet beavattuk az IT@school lényegébe: miről is szól a pályázat, milyen feladatok várnak ránk, kik a résztvevő országok, milyen anyagi vonzata van a projektnek. Egyre többen érezték úgy, hogy ez bizony komoly kihívás. Korábbi pályázataink nem voltak ennyire szigorúan behatárolva, a témák hétköznapibbak, kézzel foghatóbbak voltak nemcsak a gyerekek számára, hanem nekünk, tanároknak is. Ezúttal azonban már kevés, ha valaki jól beszél angolul. Nem árt, ha némi jártassággal rendelkezik az IKT eszközök területén, esetleg naprakész az oktatással kapcsolatos appeket illetően és érti, miről beszélnek a gyerekek. A gimnázium részéről két tanár utazott Spanyolországba tisztázni a részleteket a spanyol, holland és belga kollégákkal. Itt döntöttek az egyes utazások időpontjairól, az első feladatokról. 

Október

A tanárok után következhettek a gyerekek. A Balassi életében ez az első olyan projekt, ahol kicsik és nagyok is megmutathatják, mit tudnak. Ez a pályázat szigorúan megszabja, hogy melyik korcsoportból, hány gyerkőcöt választhatunk. Most csak az 1999-2002-ben születettek rúghattak labdába. Első körben az érintett kollégák beavatták diákjaikat. A gyerekek nagyon lelkesen reagáltak, de néhány nem elhanyagolható szempontnak meg kellett felelniük. A tanárok elsőként azt térképezték fel, hogy ki, mikor született. Sajnos akadtak olyan jelöltetek, akik már ezen az első rostán fennakadt. Csak az életkor után következhettek olyan szempontok, mint az angoltudás, informatikai ismeretek, talpraesettség, nyitottság és hogy egy nemzetközi porondon megfelelően tudja-e valaki képviselni iskolánkat. Mindenki összeírta az általa legalkalmasabbnak ítélt diákok névsorát. Ezt követte eszközeink leltárba vétele. Sajnos nem hatott a meglepetés erejével a szükséges eszközök hiánya, azonban komolyan elgondolkodtunk rajta, hogyan fogjuk tudni kivitelezni a feladatokat. A projekt neve IT@school és ezen a téren komoly lemaradással küzdünk a többi résztvevőhöz képest. De lelkesek vagyunk, és a gyerekek is. Ez azért részben segít áthidalni a felmerülő problémákat. Ekkor született meg a honlap is, ahol folyamatosan nyomon lehet követni a projekt különböző szakaszait, a program eseményeit. 

November

Megbeszélés megbeszélést követett. Napokat töltöttünk azzal, hogy kiválasszuk a diákokat. Senkit nem akartunk kihagyni, viszont minden jelentkezőt nem tudtunk beválogatni. Sajnos. Muszáj volt napról-napra szűkítenünk a kört, hiszen az idő szorított minket és a jelölteket sem csigázhattuk tovább. Megszületett a végleges névsor. A gyerekeket összehívtuk, elmondtuk, hogy egész pontosan mi is vár rájuk ennek a projektnek a során: utazás, barátságok, munka, tanulás és tanítás. Mivel az egész projekt az E-Twinning felületén zajlik, így regisztrálnunk kellett. Ezt a felületet fogják diákok és tanárok egyaránt használni a pályázat során. Itt lehet kommunikálni, feladatokat előre egyeztetni, megbeszélni és egymással ismerkedni az első személyes találkozóig. 

December

Az utolsó láncszem a szülők tájékoztatása volt. A szülői értekezletre azonban nemcsak a szülők, hanem a gyerekek is eljöttek. A programot részletesen ismertettük. Itt tudták meg a diákok és a szülők is, hogy az első úti cél Budapest, azaz iskolánkba érkeznek a projekt résztvevői áprilisban. Tehát vendéglátóként találkozunk először a holland, belga és spanyol diákokkal, illetve tanárokkal. Az egyes utazások során 1-1 hétre kell a családoknak szállást és étkezést biztosítaniuk a fogadott diák részére. Emellett néhány programot is szervezni kell nekik, hiszen bár a délelőttök során együtt lesznek a gyerekek az iskolában, de délután már a kikapcsolódás ideje.